efaktura - kilka wzmianek oznaczeniu kluczowym

efaktura – kilka wzmianek oznaczeniu kluczowym

Poradnik Klienta

Nie od dziś pewnym jest to, że księgowość papierowa to opcja dość staromodna. Mowa tu dokładnie o tym, że niektórzy przedsiębiorcy generują całą masę papierowych dokumentów, które po upływie tych trzech lat kalendarzowych trzeba w odpowiedni sposób niszczyć. Zdecydowanie łatwiej niszczy się dokumenty elektroniczne, bo je przenosi się do ikonki o nazwie „Kosz”, a po pewnym czasie się go opróżnia. Jednym słowem jest to brak tych stosów dokumentów, czyli też brak problemów powiązanych z ich niszczeniem. Drugą sprawą jest też i to, że wgląd w konkretną efakturę jest opcją dość prostą, bo nie trzeba wchodzić w sensie fizycznym do jakiegoś archiwum, po to by wyszukać dany papierowy dokument, a wyszukanie takowego i to nawet wtedy gdy panuje porządek może potrwać, czyli czasami to niemal godzina szukania.

Większa skala.

W większej skali opcja taka jak efaktura to i łatwiejsze wyszukiwanie poszczególnych dokumentów zakupu i sprzedaży i na dokładkę brak jakichś fizycznie istniejących archiwów. Coś takiego jest sporym plusem dla firm takich jak biura rachunkowe, bo niektóre z nich w skali roku muszą archiwizować dziesiątki tysięcy faktur, a nawet setki tysięcy faktur. Większość z nich jest rzecz jasna mało istotną, ale pewna część to dowody zakupu jakiejś wartościowej maszyny do fabryki lub dowód zakupu kombajnu. Dowód tego typu nie może jakoś zniknąć w stosach mniej istotnych faktur od danego przedsiębiorcy, a efaktura lub plik JPK to także powiązanie z bazą danych, czyli wystarczy w wyszukiwarce zawęzić obszar poszukiwań do konkretnego przedsiębiorcy i dat, a na pewno w kilka sekund odnajdzie się konkretny dowód zakupu pod postacią faktury lub pliku JPK. Rozwiązanie tego rodzaju to wybawienie i dla urzędów i dla biur rachunkowych, bo wyszukiwanie konkretnych dokumentów trwa jedynie ułamek sekundy. W tym konkretnym przypadku kluczowe znaczenie ma też pojemność dysków przenośnych, czyli dysk przenośny typu SSD o gabarytach typowej papierośnicy może pomieścić miliony stron dokumentów i co równie istotne w szafce można taki dysk trzymać latami i właśnie dlatego jest on opcją cenioną.

Elektroniczne rozliczanie się.

Przedsiębiorcy lubią to elektroniczne rozliczanie się, czyli teraz do urzędu skarbowego lub do innych urzędów idzie się tylko ze sprawą o znaczeniu kluczowym. Natomiast te mniej istotne załatwia się za pomocą komputera z dostępem do internetu lub nawet za pomocą telefonu typu smartfon. Załatwienie takiej sprawy trwa od minuty do kilku minut, bo to jednolity plik kontrolny czyli nie trzeba jechać do konkretnego urzędu i tracić na tę podróż jakieś dwie lub trzy godziny. Urzędników natomiast cieszy to, że większość wyliczeń dotyczących podatków, składek i zwrotów wykonuje elektronika, którą warto kontrolować od czasu do czasu, ale to kluczowe znaczenie ma to, że elektronika ta prawie nigdy się nie myli. Rzecz jasna nadal trafiają się tacy, którzy myślą, że wystarczy byle awaria, po to by utracić znaczną część istotnych danych, ale tego typu bajki można uznać za wyssane z palca, bo systemy działają już latami i co równie istotne utrata znacznej ilości danych z dysków odciętych nie trafia się często.

Czy w przyszłości będzie łatwiej?

Obecnie każdy jest zwolennikiem tej cyfryzacji i zapisu elektronicznego, bo zamienia się wiele szafek z dokumentami papierowymi na jednolite pliki kontrolne na dysku przenośnym typu SSD nieco większy od typowego telefonu klasy smartfon. W obecnych czasach problemu nie stanowi też zebranie kompletu danych o konkretnym przedsiębiorcy i to od momentu, w którym to rozpoczął on swoją pierwszą pracę. Przyszłość zapewne będzie wyglądać jeszcze wygodniej jeśli chodzi o archiwizowanie dokumentów, bo pojawiają się nowe technologie za pomocą których można dokładniej dokumentować transakcje firmowe. Dlatego też za jakiś czas nie będzie można stworzyć tej wirtualnej transakcji, która nie miała miejsca w rzeczywistym świecie. Z tych przyczyn to rozliczanie się będzie wyglądać o wiele klarowniej i co równie istotne łatwiej będzie można wskazać podatnikom ich błędy, które popełniają w dokumentacji, oraz tę akuratną metodę szybkiej poprawy danych błędów.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments