Prowadząc własną firmę i sprzedając produkty szukamy kanałów, by dotrzeć do coraz większej liczby odbiorców. Ważnym obecnie kanałem jest eksport online.
1. Dlaczego warto być ze swoją marką na Amazon?
2. Jak wypromować się na Amazon?
Dlaczego warto być ze swoją marką na Amazon?
Obecnie coraz więcej klientów wybiera zakupy przez Amazon – około 30 % europejskiego e-commerce przechodzi przez tę platformę. Szacuje się, że w 2021 będzie największym retailerem w Europie, biorąc pod uwagę, że corocznie sprzedaż na Amazon rośnie o 30-40%. Kolejną zaletą jest fakt, że to nie tylko platforma sprzedażowa, ale także cały ekosystem logistyczny, który można wykorzystać do prezentacji produktów i rozwoju własnej firmy. Polskie marki są mało widoczne na Amazon, nie korzystają z możliwości i mechanizmów, które pomagają na poszerzenie pola działania i kontrolowanie własnego wizerunku i sprzedawców produktów. Amazon jest najważniejszym obecnie marketplace w Europie, dlatego chcąc dotrzeć do klientów, warto posiadać strategię sprzedaży w tym kanale. Dzięki Amazon nowe marki docierają do szerokiej grupy konsumentów, a wielcy dystrybutorzy detaliczni tracą na znaczeniu. Kanały online pozwalają również na szybką reakcję na potrzeby klientów, zapełniając kolejne nisze produktowe.
Jak wypromować się na Amazon?
Promowanie na Amazon przeznaczone jest dla wielu grup przedsiębiorców. Ci, którzy już mają swoją markę na Amazonie, mogą dzięki narzędziom zadbać o nią w odpowiedni sposób. Firmy, które eksportują, ale do tej pory nie istnieją online, mogą także spróbować swoich sił w Internecie. Narzędzia mogą wykorzystać również nowe marki, które chcą zaistnieć na rynku. Wsparciem we właściwym wykorzystaniu mechanizmów Amazon zajmują się odpowiednie firmy zewnętrzne, które oferują strategie obecności w kanale online. Koordynują one współpracę między sprzedawcami a producentem. Współpraca polega na trzech aspektach: analityce danych, opiece nad wizerunkiem firmy i wsparciu sprzedaży. Takie firmy dostarczają i analizują dane o konkurencji, przygotowują modele rentowności i opracowują strategię produktową. Do ich zadań należy także budowanie relacji ze sprzedawcami i dystrybutorami oraz organizacja oferty produktowej. Wizerunek firmy bazuje na kontencie produktowym i kampaniach marketingowych, co wiąże się z zarządzaniem Amazon Brand Registry. Tymi kwestiami zajmują się wyspecjalizowane firmy, która zadbają o odpowiednie pozycjonowanie i prezentację produktów.
Europejczycy kupują na Amazon, dlatego warto zainwestować we własny wizerunek i wziąć czynny udział w rozwoju sprzedaży na rynku europejskim.