Poszukiwanie nowego miejsca zatrudnienia jest o wiele łatwiejsze, kiedy mamy skompletowane wszystkie podstawowe dokumenty aplikacyjne. W zależności od branży pracodawcy lub rekruterzy mogą wymagać nie tylko CV, ale także listu motywacyjnego czy nawet portfolio – a to często spotykane szczególnie w branży reklamowej. Skupmy się jednak na tym, jak przygotować skuteczne CV, które znacznie zwiększy nasze szanse na zatrudnienie u wybranego pracodawcy.
Spis Treści
Idealne CV – jak je napisać?
Zanim zaczniemy tworzyć swoje CV, powinniśmy zebrać wszystkie kluczowe informacje dotyczące naszego dotychczasowego doświadczenia zawodowego, posiadanych kwalifikacji, umiejętności, ukończonych kursów oraz zainteresowań. To podstawowe elementy, które powinny znaleźć się w rzetelnie przygotowanych dokumentach aplikacyjnych.
Jeśli jeszcze nie rozpoczęliśmy tworzenia dokumentu, powinniśmy sprawdzić świetny poradnik jak napisać CV, dostępny na stronie agencji pracy GiGroup.
Przejdźmy do sedna. Przejrzyste i przyciągające CV powinno zawierać takie informacje, jak:
- dane osobowe i adresowe,
- historia zatrudnienia ze wskazaniem nazwy pracodawcy, opisem obejmowanego stanowiska, czasu zatrudnienia oraz daty rozpoczęcia i zakończenia współpracy,
- umiejętności i kwalifikacje wraz z potwierdzeniem ukończenia konkretnych kursów i szkół,
- cechy charakteru i hobby.
Załącznikiem do CV mogą być dodatkowe referencje od pracodawców, które będą potwierdzeniem naszej wiarygodności i rzetelności jako kandydata o pracę.
Na koniec do CV trzeba dołączyć klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. W przeciwnym razie pracodawca lub rekruter nie będzie w stanie legalnie posługiwać się naszą aplikacją, a więc nie skontaktuje się z nami celem nawiązania współpracy.
Jakie CV przyciągnie uwagę rekrutera? Najważniejsze wskazówki w pigułce
Jeśli chcemy skutecznie przyciągnąć uwagę rekrutera, powinniśmy stworzyć przede wszystkim czytelne CV. Zbyt skomplikowany dokument, którego nie da się szybko „zeskanować” wzrokiem, najczęściej ląduje w koszu lub rekruter przenosi go na dalsze, alternatywne etapy rekrutacji.
A zatem CV, które będzie skutecznym dokumentem wspomagającym proces rekrutacji to takie, które jest:
- czytelne,
- przygotowane na podstawie wymogów pracodawcy,
- dostosowane do stanowiska, na które aplikujemy,
- konkretne, czyli musimy wskazywać tylko na istotne fakty ze swojego życia zawodowego.
Kiedy przygotujemy prosty dokument ze wskazaniem najważniejszych informacji o sobie, wtedy mamy realną szansę na zdobycie posady, o którą się ubiegamy. Co więcej, rekruterzy o wiele szybciej przetwarzają dokumenty aplikacyjne w minimalistycznych formach.
Dodatkowym elementem, który realnie wpływa na sposób, w jaki rekruterzy i pracodawcy postrzegają nasze CV, jest zdjęcie. Nie rezygnujmy z tego dodatku do dokumentów aplikacyjnych. Dzięki temu osoba prowadząca rekrutację może szybciej zwrócić uwagę na aplikację i skontaktować się z nami w celu umówienia rozmowy kwalifikacyjnej